In Mali, RFI and France lost the antenna by 24 power

Do not miss any African news, Subscribe to the newsletter World Africa From this link. Discover a week of news and discussion by the editorial staff of Le Monde Afrique every Saturday at 6 p.m.

After giving, on January 31, the French ambassador had seventy-two hours to leave the country, Then on February 18, Paris was called “Immediate withdrawal of” Barclays “and” Takuba “troops from national territory”Governing Body Mali Announced a suspension on Thursday, March 17th “Until further notice, Radio France International (RFI) broadcast (…) And France 24 television, as well as all digital platforms across the region. “. The move affects all local newspapers, both of which are banned from using information published by the French public media, which is still popular in French-speaking Africa.

Bamaka raises support for its decision “False allegations made by the Malian Armed Forces against civilians”, The United Nations High Commissioner for Human Rights (OHCHR) released the report on March 8, the Human Rights Watch (HRW) on March 15 and the RFI on March 14 and 15, respectively. The OHCHR was the first to stress, with almost daily contact about its regional resettlement, while the Malian army was conducting offensives against jihadist groups in the central part of the country. “Serious Violations of International Human Rights Law and Humanitarian Law” By the security and security forces, especially those involved“Operation Keletikui”.

Read more The article is reserved for our subscribers “This camp has become a center of torture”: In Mali, the military and Wagner have been accused of abusing civilians.
See also  Poland to order 1,798 missiles from US for $3.7 billion

The HRW later estimates that the latter may have been involved in the killings of at least 71 civilians since December 2021. As for the RFI investigation, as published The world March 13 or on Young Africa Two days ago, it demonstrated involvement “White Players”In the torture and murder that took place in the center of the country, Wagner was identified as a Russian mercenary of the group.

“Unsubstantiated allegations”

That was enough for the Malian authorities “Sync to this media hype” Register yourself “It is a cleverly planned strategy aimed at disrupting change, depressing the Malian people and discrediting the heroic FAMA. [Forces armées maliennes ]And dare to compare the two French public media and “The infamous Mille Collins radio station”, An instrument of hate propaganda during the 1994 Tutsi genocide in Rwanda.

You should read 29.97% of this article. The following are for subscribers only.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *